sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

Zumba-varjobileet

Vähän toista viikkoa sitten Lontoossa järjestettiin Euroopan ensimmäinen Zumba Conference. Joku tutuista zumbaohjaajista heitti jo syksyllä vitsinä, että järjestetään varjoconvention niille, jotka eivät sattumalta ole lähdössä Lontooseen. Tuumasta toimeen ja bileet pystyyn! Kolmipäiväisten kekkereiden sijaan riitti yksi lauantaipäivä. Säännöt olivat samat kuin aikaisemmissakin ZIN-kokoontumisissa, eli jokainen paikalle tullut toi mukanaan evästä ja janojuomaa nyyttäripöytään sekä pari mielikoreografiaansa, jotka -köh- kuvattaisiin.

Viimeinen kohta sai mut repimään tukkaani jo ennen joulua. Koreoissa piti olla edes jotain omaa, eikä mulla ollut oikein mitään, mihin olisin ollut tyytyväinen. Yhtenä aamuna sitten heräsin oivallukseen, että tässähän on mulle biisi! Koreografiakin syntyi saman tien, ja sitä sitten treenasin olohuoneessa ja olin oikein tyytyväinen. Samalla sain valmiiksi toisen koreografian, joka oli junnannut pitkään paikallaan, ja niin viemiset olivatkin kasassa suit sait sukkelaan.

Toinen juttu on sitten se, että kameran edessä ketkuttelu kauhistutti mua etukäteen. Nuorempana en pahemmin kainostellut kuvaamista, mutta moni asia on sittemmin muuttunut. Paikan päällä selvisi kuitenkin, että videot tulee vain osallistujien omaan käyttöön. Niinpä ajatus ei vaivannut läheskään niin paljon enää sitten, kun tuli mun ohjausvuoroni. Omasta mielestäni olin siinä vaiheessa hyvinkin rento, mutta videolla näytän jostain syystä kumminkin siltä kuin olisin syönyt sitruunan... Ja ehkä jotain muutakin pientä, kuten aivan pikkuriikkisen villisian.

No, mutta joka tapauksessa mun Hanoi Rocks -koreoni sai kehuja. Ohjaaminenkin tuntui ihan erilaiselta kuin alkukesän ZIN-kekkereissä, joissa homma ei mennyt ihan putkeen. Ja kun näkee itsensä videolta niin huomaa, missä on petraamisen paikka. Ihan hyvä kokemus siis, ja aina on ihana nähdä muita ohjaajia!

2 kommenttia:

  1. Tuosta varjo-conventionista silloin Facebookista luin, mutta sitä ilmeisesti järjesteltiin sitten pienemmän porukan kesken...? Onko nämä ZIN-kokoontumiset jonkun tietyn piirin juttu, kun en minä ole semmoisista ollut ollenkaan tietoinen :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Mari,
      tämä on osittain mun mokani. ZIN-tapaamisiin pääsee mukaan kutsulla, ja tajusin aika myöhään että kutsututkin voisivat kutsua omia ZIN-tuttujaan. Varsinkin kun vain osa kutsutuista pääsi paikalle... Suurin osa meistä toki oli Etelä-Suomesta, mutta yksi hurja tuli aamujunalla Porista!

      ZIN-bileiden idea on kumminkin vapaasti käytettävissä, ja lupaan kutsua sut seuraaviin bileisiin, jotka tulee luultavasti joskus kesän korvalla :-)

      Poista