sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Uudet ohjelmat ja karkkilakko

Viime postauksesta on vierähtänyt kuukausi, mutta eipä tällä välillä ole tapahtunutkaan mitään ihmeempää. Lenkillä olen käynyt muutamaan otteeseen – sen viiden kilsan lenkin jaksaa jo juosta vanhasta muistista. Jumppiin ja zumbaankin olen taas päässyt kiinni, ja lisäksi olen käynyt säännöllisesti hierojalla. Tällä viikolla kävin uusimassa kuntosaliohjelmat, jotka alkoivat käydä liian kevyiksi. Varsinkin kevyt kiertoharjoitteluohjelmani koki oikean metamorfoosin. Tähän asti olen tehnyt kaksi yhden sarjan kierrosta. Nyt eka kierroksella tehdäänkin kaksi sarjaa joka liikettä ja toisella kierroksella vielä yksi sarja lisää. Painoja lisättiin reilusti ja osa liikkeistä vaihdettiin toisiin. Nyt ohjelma on sellainen että kyllä tietää tekevänsä, mutta sen myös jaksaa tehdä. Ilmeisesti vuoden mittaan on tapahtunut enemmän kehitystä kuin olen tajunnutkaan. Toiseen ohjelmaan lähinnä lisättiin painoja niin, että juuri ja juuri jaksan tehdä kaiken, mutta silti voimat riittävät vartin mittaiseksi venytettyyn jäähdyttelyhölkkään juoksumatolla. Ehdin jo testata molemmat ohjelmat ja olen oikein tyytyväinen!

Torstaiaamuna kun testasin kiertotreeniohjelmaa, joku tuntematon nuorimies tuli ohimennen haastaneeksi minut kahden kuukauden karkkilakkoon. Kiinni veti! Syksyllä onkin vähän tahtonut karata mopo rasasta karkin ja varsinkin suklaan syömisen suhteen. Nyt on kolmas karkkilakkopäivä illassa. Mulla on kuitenkin sellainen taka-ajatus, että lakkoilen mahdollisimman pitkään ja merkkaan lakkopäivät muistiin, kunnes saan liikkumiset taas kohdalleen. Sitten ei edes tee mieli karkkia vaan sellaista ruokaa, joka on oikeasti hyväksi ja jota tarvitsen jotta jaksan liikkua. Toivottavasti joulupukki antaa karkit ja suklaat jollekulle muulle :-)

Maa alkaa jäätyä ja mietin taas, pitäisikö tosiaan hankkia nastat alle talveksi. Viime talvi meni kelien puolesta hyvin, mutta tulevasta talvesta ei ikinä tiedä. No, sen näkee sitten.

Huomenna ajattelin kokeilla LesMillsin CXWorksia eli keskivartalojumppaa. Olen kuullut, että treeni olisi aika raskas, mutta toisaalta se kestääkin vain puoli tuntia. Huomenna se nähdään, miltä se tuntuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti